Hvordan man kan udvikle en Marketing Plan

Hvis du tænker på at udvikle en marketing program, skal du begynde med en markedsføringsplan. Efter at have været i markedsføring for mere end et årti, har jeg set min andel af marketing planer. Nogle er kort og til punktet, andre er hundredvis af sider tyk og koste tusindvis af dollars at producere.

Ironiske er, at mange af de dyre marketingplaner ender på en hylde og sjældent få gennemført. De simple planer, hvis forsket og gennemføres effektivt, har den største indflydelse.

Uanset omfanget af jeres markedsføring agte, skal du holde på, det er en flydende dokument. Hver virksomhed skal begynde med en velstruktureret plan, der er baseret på grundig research, konkurrencemæssige positionering og opnåelige resultater. Din plan bør være grundlaget for dine aktiviteter i de kommende måneder. Du bør dog altid være villig til at forbedre eller omdirigere din plan baseret på hvad beviser vellykket.

Marketing Plan Basics

1. markedsundersøgelse

Indsamle, organisere og nedskrive data om markedet, der er i øjeblikket at købe produkter eller tjenester, du vil sælge. Nogle områder for at overveje:

•Market dynamics, mønstre, herunder sæsonudsving

•Customers – demografi, markedssegment, målmarkeder, behov, købe beslutninger

•Produkt – hvad er derude nu, hvad er konkurrencen tilbyder

•Aktuel salg i branchen

•Benchmarks i branchen

•Suppliers – leverandører, som du bliver nødt til at stole på

2. målgruppe

Finde niche eller mål markeder for dit produkt og beskrive dem.

3. vare

Beskrive dit produkt. Hvordan dit produkt vedrører markedet? Hvad betyder dit marked har brug for, hvad de i øjeblikket bruger, hvad skal de ud over aktuelle brug?

4. konkurrence

Beskrive din konkurrence. Udvikle din “unique selling proposition.” Hvad der gør dig skiller sig ud fra din konkurrence? Hvad gør din konkurrence om branding?

5. Mission Statement

Skriv et par sætninger denne stat:

• “Nøglen marked” – som du sælger til

• “Bidrag” – hvad du sælger

• “Forskel” – din unique selling proposition

6. markedsstrategier

Nedskrive markedsføring og reklame strategier, som du vil bruge eller i det mindste overveje at bruge. Strategier til at overveje:

•Networking – gå hvor dit marked er

•Direkte marketing – salg breve, brochurer, flyers

•Advertising – trykte medier, mapper

•Uddannelse programmer – til at øge bevidstheden

•Skriv artikler, give råd, blive kendt som ekspert

•Direkte/personlige sælger

•Publicity/pressemeddelelser

•Trade viser

•Web hjemmeside

7. prissætning, positionering og Branding

> Fra oplysninger du har indsamlet, fastlægge strategier for fastsættelse af prisen på produktet, hvor dit produkt vil være placeret i markedet, og hvordan du vil opnå mærkebevidsthed.

8. budget

Budget din dollars. Hvilke strategier kan du råd til? www.3tilbudelektrikere.dk/elektrikerfirma Hvad kan du gøre i hus, hvad skal du outsource.

9. markedsføring mål

Fastsætte kvantificerbare marketing mål. Dette betyder mål, som du kan forvandle til tal. For eksempel, kan dit mål være at få mindst 30 nye klienter eller sælge 10 produkter pr. uge eller øge din indkomst med 30% i år. Dine mål kan omfatte salg, fortjeneste eller kundetilfredshed.

10. overvågningen af dine resultater

Teste og analysere. Identificere de strategier, der arbejder.

•Survey Gæster

•Track salg, kundeemner, besøgende til dit websted, procent af salget til visninger

Ved at forske din markeder, din konkurrence, og fastlægge din unikke positionering, befinder du dig i meget bedre stand til at markedsføre og sælge dit produkt eller din service. Ved at fastsætte mål for din marketing kampagne, kan man bedre forstå, hvorvidt din indsats genererer resultater gennem løbende gennemgang og evaluering af resultater.

Som nævnt tidligere i denne artikel, skal du bruge din plan som et levende dokument. Vellykket marketingfolk Se løbende status for deres kampagner mod deres fastsatte mål. Dette sikrer løbende forbedringer til dine marketingtiltag og hjælper med fremtidige planlægning.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *